chelonia همراهی آمریکا استرالیا استرالیا

chelonia: همراهی آمریکا استرالیا استرالیا کره شمالی وزارت خارجه وزیر امور خارجه اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی پیامی به فشارها یا اصراری بر رفتن از بهشت؟ , استعفای نجفی

تعدادی از اعضای شورا می‌گویند استعفای شهردار تنها به علت بیماری نیست؛ ولی کسی واقعیت را نمی‌گوید! 

پیامی به فشارها یا اصراری بر رفتن از بهشت؟ , استعفای نجفی

استعفای نجفی؛ پیامی به فشارها یا اصراری بر رفتن از بهشت؟

عبارات مهم : ایران

تعدادی از اعضای شورا می گویند استعفای شهردار تنها به علت بیماری نیست؛ ولی کسی واقعیت را نمی گوید!

شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران امروز با استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران موافقت نکرد. استعفایی که دلایل آن علیرغم آنکه گفته می شود نجفی مبتلا به بیماری ست، مشخص نشد.

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای استعفای محمدعلی نجفی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران امروز وارد فاز تازه ای شد. شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران امروز در جلسه ای رسمی با استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران مخالفت کرد تا او در ساختمان شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع در خیابان بهشت ماندگار شود.
حالا نجفی یا باز اصرار به رفتن خواهد داشت و یا دوباره کارهای خود در شهرداری را پیش خواهد گرفت. ولی علت این قیل و قال یک ماهه چه بود؟
شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران امروز در نامه ای که به رییس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نوشته بود، صراحتا علت استعفای خود را بیماری خوانده بود. 


پیامی به فشارها یا اصراری بر رفتن از بهشت؟ , استعفای نجفی

تاکید نجفی بر مبتلا شدن به بیماری هم امروز در جلسه شورای شهر وجود داشت و او گفت: آنچه منجر به طرح عنوان استعفا شد مسئله خارج از اراده من و مبتنی بر تقدیر الهی هست. حدود یک ماه و نیم قبل بر اساس اعلام پزشکان معالج، مبتلا به بیماری شدم که هم مرحله درمان سخت و هم مرحله بعد از درمان طویل المدت هست. از این رو به ناچار استعفا را مطرح کردم و از شورا خواهش می کنم عذر من را بپیذرند.

این تاکید شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران پیش از نیز وجود داشت و او قبل از سال ۹۷ و تعطیلات نوروز ۹۷ نیز بارها اعلام کرد به علت مبتلا شدن به بیماری قادر به ادامه کار در کسوت شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست.

تعدادی از اعضای شورا می‌گویند استعفای شهردار تنها به علت بیماری نیست؛ ولی کسی واقعیت را نمی‌گوید! 

اما آنچه این ماجرا را عجیب می کرد، بیانات اکثریت اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بود. تعداد زیادی از اعضای شورا بارها طی یک ماه اخیر چند توصیه شبیه بهم را مطرح می کردند. نخست اینکه استعفای نجفی تنها به علت بیماری هست. فشارهای بیرونی در استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران تاثیر دارد و حتی عنوان شد، عملکرد فسادستیز نجفی باعث تحمیل فشارهای بیرونی به او شد. اظهارنظرهای کلی که همه آنها تاکید داشت استعفا تنها به علت بیماری نیست و دلایل دیگری داشت. ولی در همه این اظهار نظر ها هیچ کدام از اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران صراحتا دلایل و ریشه های این فشارهای بیرونی را نمی گویند.


همین مساله باعث می شود در رابطه با استعفای شهردار تهران، حتی بعد از مورد موافقت قرار نگرفتن، (اینجا) ، (اینجا) و (اینجا) این ابهام وجود داشته باشد که این فشارهای بیرونی از کجاست، علت آنها چیست و آیا شهردار در مواجهه با این فشارها تصمیم به استعفا گرفت.

اعضای شورا راجع به استعفای نجفی چه گفتند؟

پیامی به فشارها یا اصراری بر رفتن از بهشت؟ , استعفای نجفی

ناهید خداکرمی صبحگاه امروز در جلسه بررسی استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در صحن علنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از استماع سخنان نجفی گفت: بیماری شما ربطی به استعفا ندارد آیا که درمان آن تنها یک ماه وقت می برد و پذیرش استعفا قبل از درمان معنا ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان به این بیماری دچار هستند و حتی بعضی ها با قهر کردن کشور را رها کردند گفت: ولی حالا نجفی جهت یک درمان یک ماهه می خواهد استعفا دهد؟ تشریف ببرید، درمان کنید و مجددا برگردید.

تعدادی از اعضای شورا می‌گویند استعفای شهردار تنها به علت بیماری نیست؛ ولی کسی واقعیت را نمی‌گوید! 

زهرا صدراعظم نوری هم در مخالفت با استعفای نجفی گفت: بیماری تازه آقای نجفی بیماری رجل سیاسی کشور هست. (خنده حضار.)

محسن هاشمی، در ادامه گفت: بعد هر کسی این بیماری را ندارد رجل سیاسی نیست!؟

پیامی به فشارها یا اصراری بر رفتن از بهشت؟ , استعفای نجفی

صدراعظم نوری در پاسخ گفت: رجل سیاسی این بیماری را مبتلا می شوند، مداوا می کنند و به سر کار برمیگردند، آقای نجفی هم جهت مداوا اقدام کند.

محمدجواد حق شناس، مدیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بعد متن استعفای نجفی در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: سخت است که تنها موافق استعفا باشم.

وی با اشاره به سوابق و رزومه نجفی گفت: نام نجفی در تارک تاریخ کشور به عنوان یک مدیر موفق نقش خواهد بست و مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران نجفی را به عنوان مدیری هوشمند و مجرب در 40 سال گذشته می شناسند.

حق شناس با بیان اینکه مردم با رأی قاطع به شورای شهر رأی دادند و خواستار عوض کردن شدند و نجفی هم با رأی همه اعضا به عنوان شهردار گزینش شد و در این هفت ماه و نیم نیز عملکرد مناسبی داشت، گفت: به عنوان مثال نجفی شهری را تحویل گرفت که با انبوه بدهی ها مواجه بود و با شرایطی مواجه بودیم که باید هر ماه حدود 500 میلیارد تومان حقوق داده می شد ولی در روزی که ما خزانه را تحویل گرفتیم تنها 13 میلیارد تومان پول در آن بود و در این شرایط 6000 میلیارد بدهی نیز پرداخت شد.

مرتضی الویری، مدیر کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با استعفای نجفی در جلسه بررسی استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه عوض کردن مدیریت در پایتخت کشور عزیزمان ایران مسئله راحت ای نیست، گفت: من تجربه تلخ شورای شهر اول را به یاد دارم که در آن وقت به علت اختلاف جدی بین شورا و شهرداری به عنوان شهردار استعفا دادم.

وی گفت: من به اعضای شورای شهر گفتم که اگر اعضا به این جمع بندی برسند من شهردار نباشم حتی جهت یک لحظه هم نمی مانم، حجاریان امضاء هشت نفره از اعضای 15 نفره شورا آورد که بر روی گزینش ملک مدنی به عنوان شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران نظر مثبت داشتند که همان جا بر روی برگه A4 استعفا دادم و بعد با خبر شدم که با استعفای من موافقت شده است است.

الویری گفت: این اتفاقات باعث لطمه خوردن شهر و اصلاح طلبان شد، لذا باید دقت کنیم و به آسانی فکر نکنیم که نجفی بیمار است و مدیر دیگری را گزینش می کنیم آیا که تغییرات در حوزه مدیریتی سخت است.

الویری گفت: جهت من به عنوان عضو شورای شهر محرز نیست که علت استعفای نجفی فقط بیماری هست. باید با مردم صریح صحبت کنیم تا دقیقا بدانند علت استعفا چیست؟ نه اینکه نهایتا بگویند شورا به فشارها تمکین کرده و من با استعفا مخالف هستم.

سید حسن رسولی مخالف استعفای نجفی، در نطقی گفت: من مقدمتا عرض می کنم که شورای پنجم عالما و عامدا به آقای نجفی رای دادیم

او گفت: مطالعه شرایط و ارقام به ما نشان داد که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به فردی همچون نجفی جهت برون رفت نیاز دارد. ای کاش آقای نجفی امروز به جای استعفا اعلام می کردند که کدام یک از گزارش های 12 گانه ایشان به دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار گرفته است.

رسولی گفت: امروز پرونده نفر دوم مدیریت شهری در دستگاه قضایی در حال پیگیری است و من به عنوان موکل مردم از روند آن بی اطلاع هستم. به جای اطلاع رسانی در مورد تخلفات، رقص دخترکان معصوم و سفره هفت سین در راس اخبار قرار گرفت.

الهام فخاری، موافق استعفای نجفی در نطقی گفت: شهری به جامانده از انحصارطلبی را تحویل گرفتیم.شهری که از زیر زمین تا هوای آن پیش فروش شده. شهری که اگذشته و آینده آن به فروش رفته هست. مردم با حضور میلیونی عوض کردن در این روند را برگزیدند.

او گفت: مردم شاهد عوض کردن در مدیریت شهری بودند. مثل مناسبت نوروز و نوروزگاه ها که موجب خوش حالی و رضایت مردم بود. با توجه به آشنایی از آقای نجفی اصل بر صداقت و احترام به تشخیص ایشان هست. می توانیم استعفای ایشان را به معنای کناره گیری از مدیریت شهری تلقی نکنیم. من استعفای ایشان را به منزله باور ایشان به حق مردم بر شهر می دانم.

حاشیه های استعفای نجفی

از سوی دیگر مهدی چمران، رییس سابق شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تصویر العمل خاصی به ماجرای استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران داشت. او گفت: چگونه بعضی از هر مشکلی می توانند یا می خواهند به نفع خود و مقاصد سیاسی ارزش بهره برداری کنند در حالی که استعفای آقای نجفی به زعم و تأکید خود ایشان تنها به علت بیماری ارزش است؟

مهدی چمران در خصوص علت مهم استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران از این سمت با تاکید بر اینکه بیماری شهردار علت کناره گیری ایشان از شهرداری است در این باره خاطر نشان کرد: چگونه بعضی از هر مشکلی می توانند یا می خواهند به نفع خود و مقاصد سیاسی ارزش بهره برداری کنند در حالی که استعفای آقای نجفی به زعم و تأکید خود ایشان تنها به علت بیماری هست. آیا بیماری و عدم سلامت جسمی ایشان که به قول آقای نجفی که سه دکتر از ایشان کار نکردن و کناره گیری از کار را خواسته اند چگونه می توان به مسائلی نسبت داد که به هیچ وجهی با استعفای شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران ارتباطی ندارد! آیا شورای شهر بیماری نجفی را انکار می کند؟

(اینجا)

همچنین محسن هاشمی رییس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به جلسه خود با مقام معظم رهبری گفت : دیدار بنده نیز با رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در رابطه با آثار و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفته و ما نظرات و نظر های ایشان را جویا شدیم تا مانند وقت حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی که انتشار آثار و خاطراتش با مشورت مقام معظم رهبری بوده هست، این روند ادامه یابد.

وی گفت: ایشان نیز ضمن ابراز لطف و یاد خاطرات گذشته فرمودند که به پاس رفاقت ۶۰ ساله هر نیمه شب قبل از نماز صبح جهت آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز و دعای خیر دارند، از فعالان رسانه ای و مجازی می خواهم که از شایعه پردازی و انتشار اخبار بی اساس در این عنوان خودداری کنند.

واژه های کلیدی: ایران | استعفا | شهردار | بیماری | شهرداری | شورای شهر | شهردار تهران | شورای شهر تهران


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار